Pàgines

diumenge, 19 de gener del 2014

MOHAIR

He fet un buff amb el mohair (dos cabdells de silk-mohair de Katia, un gris&negre i l'altre turquesa&lila) que em van portar els reis via la Padrineta (mua!)
Jo em pensava que el mohair no m'agradava fins que en vaig fer un xal i la sensació de lleugeresa i de carícia em van robar el cor.

La part més complicada del buff ha estat començar i acabar. Tota la part del mig es pot fer mirant la tele sense problema.
La primera volta és complicada perquè és un muntatge provisional de punts, per a poder tancar el tub/coll de forma invisible i muntar 113 (havia de ser un número entre 100 i 120, i em vaig decantar per aquest) punts a ganxet va ser pesadet.
crochet cast-on

La darrera passada és complicada perque posar els 113 punts de MOHAIR de la primera passada a una agulla (desfer el muntatge provisional) per a cosir la primera passada amb la darrera amb kitchener st. va ser complicadet, que perquè? ... perquè el mohair és PELUT i s'enganxa.
desmontando el montaje provisional
Cosir els 113 punts (tenint en conte que em vaig equivocar - no es pot fer mirant la tele - i vaig haver de començar 3 vegades) es va fer llaaaaarg.

Però el resultat paga la pena.
el super tubo, con una aguja en cada punta

procés
1 - muntar punts
2 - treballar en rodó fins que s'acaba el segon cabdell (reservant el fil necessari per tancar - 4 vegades la longitud del bocí a tancar, aprox)
3 - posar els punts de la primera volta en una agulla
4 - fer passar una punta per dins del tub fins a trobar l'altra i tancar tots els punts - kitchener st.
5 - gaudir d'un coll que pot ser gris, o gris& blau, o gris&lila, o lila&turquesa, o turquesa&gris


*** el momento kitchener ***
1 - alinear los extremos a coser, asegurarse de que el tubo no está girado por dentro, que deshacer esto es un lio (habla la voz de la experiencia)
2 - coser, coser, y seguir cosiendo, siguiendo el mantra kitchener -AG. DELANTE derecho fuera, revés se queda;  AG. DETRÁS revés fuera, derecho se queda - .
3 - y asi es como queda... donde está la costura? no se ve :) porque replica una vuelta de punto al derecho

Si bé part de la gràcia del buff és el fil matitzat, segur que si fos del mateix color tot sencer, o de dos colors sòlids diferents també quedaria bé.
acabat!
I'm happy happy happy!!!

4 comentaris:

Printfriendly