Pàgines

dimarts, 19 de març de 2013

Σειρήν Seirēn




He fet una sirena.

Sense patró, només anar fent. Vaig començar montant els punts de la cadera, i a partir d'allí, anar fent, decidint on afegir punts i on treure'n, com fer les aletes de la cua o que fer amb el cabell.
He fet una sirena.
I encara em falten uns quants ninos més :)
Tot va començar ja fa uns mesos, quan la Clara em va preguntar si volia col·laborar amb un nou projecte teatral en solitari (seu) on el punt de mitja tindrà un cert pes dins de la dramatúrgia. Vaig dir-li que si encantada, i ara la Clara està aprenent a fer punt i jo fent els prototips de les titelles/ninos  per l'espectacle.
I el primer ha estat la sirena.
Vaig començar amb uns quants punts de ganxet, i els vaig utilitzar per montar els punts de mitja, així després podia tornar allí, desfer el ganxet, i seguir cap a l'altra banda fent el cos.

Des d'aquells punts, vaig augmentar per fer la "cadera" de la sirena i després vaig anar minvant cada cop més per fer la cua.
Els punts restants, dividits en dos grups han servit com inici de les aletes de la cua.
Després vaig aixecar els punts del muntatge provisional de ganxet, i minvar un altre cop per fer la cintura...( les sirenes tenen melic? la nostra de moment no), tot recte fins les espatlles on torna a minvar i, cos tancat i acabat. El cap està fet en un altra peça perque els colls fets a punt no tenen gaire estabilitat, és més eficaç fer dues peces i cosir el cap a puesto.

Els braços i els pits estan fets aixecant punts a puesto i treballats en rodó. Els braços són articulats al colze (unes quantes bastetes fan el colze) i el braç torna a minvar cap al canell, i creix de nou per fer la mà. Encara no sé si els polzes seràn necessaris, o sigui que de moment, només en té un, pobreta.Tampoc se si serà necessari que tingui cara, i per aixó no en té.
El cabell em va fer rodar el cap una mica, primer vaig pensar a fer-lo com el de les meves ninfes, la nayade i la dríade, però no em semblava adient. O sigui que vaig fer un trosset de teixit a "punto bobo" en un parell de blaus, el vaig remullar, i vaig deixar que s'eixugués. I després l'he desfet per a fer els rinxolets, cada volta un rínxol. Cada cabell de la capa de dalt està brodat a punt de cadeneta al cap de la nina. A la capa de sota, potser li afegiré uns quants més i estàn enganxats per la meitat amb un ganxet com si fos una catifa. I de moment, aixó és tot.


I've made a mermaid.
 Without a pattern, just free-form knitting. I've started by casting on the hip stitches, and from then on, I just kept going, deciding where to add stitches and where to decrease some, how to make the fins of the tail, or what to do about the hair.
I've made a mermaid.
And there's still some more dolls to come :)

It all started some months ago when Clara asked me if I'd like to help her with her new solo theatrical production, where knitting had some relevance. I accepted, delighted with the idea, and now she's learning to knit and I'm knitting the prototypes for the puppets/dolls that will be used in the show.
The first one I've made is the mermaid.
I started with a crochet provisional cast-on, that way I could start from the hip up and down, to knit the tail and the body.

From there on, I increased stitches to make her hip and decreased more and more for the tail. The remaining stitches divided into 2 groups have been the start for the two "fins" of the tail. From the crochet cast-on upwards I decreased again to form her waist ... (do mermaids have belly button? ours doesn't, for now) straight to her shoulders and then some more decreases. And, the body is done. Her head is knitted as another piece because knitted necks aren't stable, it's better to knit head and body separately and then sew them together.

Her arms and boobs are picked up and knit on the round from the body onwards. The arms are articulated (a bit of sewing makes an elbow) some more decreases for the wrist and some more increases for the hand. I still don't know if thumbs will be necessary, for now she's got just the one, poor thing. I don't know if a face will be necessary either, that's why she doesn't have one.
At first I wanted to crochet her hair, make it like the one I made for my nymphs, my naiad and my dryad, but it just didn't fit. So I knit a bit in garter stitch in two different tones of blue, blocked it, and then frog it: every row is a ringlet. Every ringlet of the upper layer is embroidered with chain stitch to the head. The layers below are attached with a crochet slip st made at the middle of the thread.
And that's all, for now.




4 comentaris:

Printfriendly